This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Durerile de spate în sarcină şi post-sarcină

Home/Uncategorized/Durerile de spate în sarcină şi post-sarcină

Durerile de spate în sarcină şi post-sarcină

Majoritatea femeilor gravide, mai precis 50-70% dintre acestea (conform Asociaţiei Americane pentru Sarcină), se confuntă cu dureri de spate în sarcină, cele mai frecvente cazuri având debutul

medisport kinetoterapie pentru dureri de spate prenatala

durerii în a două jumătate a sarcinii, cu agravare în ultimele luni. Durerile pot dispărea după naştere, în decurs de câteva luni, dar în majoritatea cazurilor, datorită nevoii de a ridică frecvent bebeluşul în braţe, (copilul fiind din ce în ce mai greu) acestea persistă şi duc ulterior la modificări degenerative ale coloanei vertebrale. Durerea lombară apare în zona vertebrelor lombare, iar durerea de bazin apare la nivelul articulaţiilor sacro-iliace, difuz. Unele gravide experimentează ambele tipuri de durere. Durerea lombară este similară durerii de spate întâlnite înainte debutul sarcinii, fiind resimţită în jurul coloanei vertebrale, aproximativ la nivelul taliei, dar poate radia şi către picioare. La menţinerea prelungită a poziţiei aşezat sau în picioare şi la ridicarea de obiecte grele se agravează, fiind mai intensă seară.
Durerea de bazin este resimţită mai jos decât cea lombară. Apare în profunzimea feselor, pe una sau pe ambele părţi dorsale ale coapselor, străbătând uneori osul pubian. Apare după efort moderat cum ar fi mersul, ieşitul din cadă de baie, ridicatul de pe un scaun, urcatul scărilor, ridicatul obiectelor şi răsucire în pat. Poziţia de lucru la birou contribuie la agravarea acesteia.

Cauze potenţiale ale durerilor de spate în sarcină:

  • Creşterea în greutate (care este normală în sarcina până la 11-15 kg);
  • Modificarea posturii ca urmare a modificărilor centrului de greutate;
  • Modificarea mersului ca urmare a modificărilor de postura şi creşterii în greutate;
  • Modificările hormonale;
  • Separarea muşchilor drepţi abdominali la nivelul liniei albe că urmare a creşterii dimensiunilor abdomenului agravează durerea de spate;
  • Stresul emoţional poate determina tensiune musculară la nivelul spatelui;
  • Dureri de spate anterioare sarcinii care se pot reactivă datorită cauzelor enumerate mai sus;
  • Un stil de viaţă sedentar anterior sarcinii predispune la apariţia durerilor de spate deoarece se însoţeşte de flexibilitate redusă a articulaţiilor şi o musculatura de susţinere a trunchiului slăbită.
  • Coloana vertebrală este cea care susţine toată greutatea sarcinii şi că urmare efectele efortului crescut şi toate implicaţiile prezentate mai sus se repercutează negativ asupra acesteia.

Cum putem preveni durerile de spate?

Cea mai recomandată conduită în vederea aducerii pe lume a unui copil este pregătirea sarcinii şi din punct de vedere musculo-articular. Obiectivul acestui articol este de va furniza informaţii privind pregătirea musculo-articulară a trunchiului astfel încât sarcina să nu constituie o problemă din acest punct de vedere.

De unde ştim dacă trunchiul este suficient de tonic şi suficient de echilibrat din punct de vedere musculo-articular înaintea sarcinii? Doar faptul că nu doare în prezent nu este un indicator suficient, mai ales dacă în trecut au existat dureri. În prezent această întrebare îşi găseşte foarte uşor răspuns deoarece există o tehnologie şi metodă de măsurare computerizată a funcţionalităţii musculo-articulare a trunchiului. Dacă valorile sunt insuficiente raportat la greutatea şi vârstă persoanei şi dacă susţinerea musculară a trunchiului nu este echilibrată, atunci această tehnologie computerizată – BackFix – ne da posibilitatea de a le aduce la nivel optim funcţional reducând la minimum riscul apariţiei durerilor de spate în sarcina. Dacă există o scolioză atunci este şi mai important să se ia aceste măsuri de prevenţie şi, în plus, este bine de planificat din timp modalitatea în care va decurge naşterea.

Dacă sarcina s-a instalat fără a fi programată şi au apărut dureri de spate care persistă, este indicat un consult medical. Exerciţiile fizice, în cazul în care medicul care urmăreşte sarcina consimte, întăresc muşchii şi îmbunătăţesc flexibilitatea. Foarte recomandată pentru a ameliora până la dispariţie durerile de spate este aceeaşi tehnologie computerizată – BackFix – care permite efectuarea de mişcări cu control neuro-muscular, într-un regim de simulare de mediu acvatic fără nici un risc de suprasolicitare. Alte activităţi fizice recomandate pentru gravide includ: mers, înot, folosirea bicicletei medicinale şi, bineînţeles, cursurile de yoga sau Pilates. Manipularea chiropractica a coloanei vertebrale, efectuată în mod corect, este de asemenea o alegere bună în timpul sarcinii

După naştere, când îngrijirea bebeluşului care devine din ce în ce mai greu solicită intens spatele mamei, există de asemenea posibilitatea de a măsură şi optimiza computerizat funcţionalitatea musculo-articulară a trunchiului eliminnd durerile de spate.

Câteva sfaturi de utilizare ergonomică a spatelui în perioada sarcinii

  • Evitaţi ridicarea obiectelor grele.
  • Dacă trebuie să ridicaţi ceva ghemuiţi-va, nu va aplecaţi.
  • Evitaţi purtarea pantofilor cu toc.
  • Nu dormiţi pe spate sau folosiţi rulouri cu diametrul de 30 cm sub genunchi şi o pernă ceva mai înalta sub spate şi cap.
  • Odihniţi-va sufficient.
  • Folosiţi o saltea ortopedică.
  • Masajul superficial, de relaxare, este binevenit.
  • Folosiţi aromoterapia şi băile cu apă călduţă.
  • Nu vă autoadministraţi medicaţie analgezică.
  • Controlaţi-vă postura în timp ce lucraţi la birou, în timp ce staţi în picioare sau dormiţi.

Despre autor:

Dr. Kt. Daniela SchorDr. Kt. Daniela Schor

Director medical Medisport
Kinetoterapeut

1997 – Absolventă Facultatea de Kinetoterapie din cadrul UNEFS
2001- Masterat Kinetoterapie
2012 – Doctorat în cadrul UNEFS, cu tema „Diagnoză și optimizare biomecanică computerizată a funcției stato-kinetice a coloanei vertebrale”, dupa 11 ani de experiența practică.
Experiență în kinetoterapia computerizată – mai mult de 15 ani
Experiență în kinetoterapia computerizată în sportul de înaltă performață – mai mult de 15 ani

2017-02-28T16:05:14+00:00 februarie 28th, 2017|Categories: Uncategorized|0 Comments